החלפת מפרק קרסול 

תוכן עניינים

הקרסול הוא מפרק המהווה חלק בלתי נפרד ממערכת התנועה שלנו. הוא בעל מבנה אנטומי מורכב, המאפשר לו לשאת את משקל גופנו ומאפשר לנו טווח תנועה רחב. הסחוס המצוי בתוך המפרק בעל תפקיד חשוב גם כן, בשל היותו ציפוי פנימי של המפרק המפריש נוזל סיכה ומאפשר תנועה חלקה, וגם בתור היותו בולם זעזועים. פגיעה בסחוס המפרקי תוביל למגבלה בתנועה ולפגיעה בשגרת החיים של המטופל. ניתוח להחלפת הקרסול הוא פתרון יעיל למצב זה, במיוחד לאור טכניקות חדשניות ומותאמות אישית לכל מטופל/ת, המביאות לתוצאות יעילות. במאמר זה נפרט על החלפת מפרק קרסול, מתי יש צורך בו וכיצד הוא מתבצע.

 

מתי נצטרך ניתוח החלפת מפרק קרסול?

הסיבה העיקרית להחלפת קרסול היא שחיקת הסחוס, אשר לרוב מופיעה שנים רבות לאחר שבר בקרסול, המוביל עם הזמן לשחיקה ניוונית של הסחוס המפרקי. כמו כן, אינדיקציה נוספת להחלפת קרסול היא שינוי ניווני מסיבות אחרות, למשל בשל דלקת מפרקים ניוונית. שינויים אלה יובילו לשחיקה של הסחוס התוך-מפרקי, וכתוצאה מכך לכאבים עזים ומגבלה בתנועת הקרסול.

 

למי הניתוח מתאים?

לבדיקת התאמה לניתוח החלפת הקרסול חשוב להגיע לרופא מומחה לצורך אבחון. באופן כללי, הניתוח יתאים בעיקר למטופלים הסובלים משחיקה במפרק הקרסול, מהסיבות שצוינו.

 

כיצד מתבצעת החלפת מפרק קרסול?

בעבר, הניתוח בעיקר קיבע את הקרסול והוביל לאיבוד של טווח התנועה. אך היום, ניתוח החלפת קרסול (Total Ankle Replacement-TAR) נעשה באמצעות משתל מלאכותי המותאם אישית למטופל, מחליף את הסחוס הפגוע ומאפשר לשחזר את האנטומיה והביומכניקה של המפרק, כך שהתוצאה מאפשרת לשמר את טווח התנועה של המפרק.

 

למה לצפות לאחר הניתוח?

בתום תקופת ההחלמה, ניתן לצפות לתוצאות איכותיות, המביאות לשימור התנועה במפרק והפחתה משמעותית בכאבים – ובכך מובילות לשיפור ניכר באיכות חייו של המטופל.

 

ד״ר גנוט עבר השתלמויות ייעודיות בניתוחים מתקדמים להחלפת הקרסול ובעל ניסיון רב בניתוחים אלה. ד״ר גנוט משתמש במשתלים האיכותיים והמתקדמים ביותר בתחום, המותאמים אישית בהתאם לצרכי המטופל. לפרטים נוספים על הניתוח וקביעת פגישת ייעוץ התקשרו למספר בתחתית העמוד.

מאמרים אחרונים