כף רגל שטוחה המופיעה בגיל המבוגר- מה אפשר לעשות?- Adult Acquired Flat Feet, Tibialis Posterior Tend

תוכן עניינים

כף רגל שטוחה נרכשת, המופיעה בגיל המבוגר הינה תופעה ששכיחותה עולה בשנים האחרונות.

גיד הטיביאליס האחורי יוצא מחלקו האחורי העמוק של השוק. הגיד עובר מתחת לפטישון הפנימי בקרסול ומתחבר לעצמות כף הרגל. לגיד תפקידים רבים וחשובים בכף הרגל והקרסול. הוא יוצר ואף תומך בקשת הפנימית של כף הרגל ומונע את קריסתה. בנוסף, הגיד "נועל" את מפרקי כף הרגל ומאפשר נשיאת משקל במהלך ההליכה.

דלקת המערבת את הגיד הזה הנה דלקת מתקדמת, ההולכת ומחמירה עם הזמן. כאשר יש דלקת בגיד, מופיעים כאבים וככל שעובר הזמן נוצרת הפרעה בהליכה ואף קריסה של הקשת הפנימית. לאורך זמן הכאב הופך לכאב כרוני ונוצרת הגבלה משמעותית בתפקוד כף הרגל והקרסול.

בפועל, מה שמתחיל כדלקת סביב הגיד עתיד להסתיים בהשטחה נרכשת של כף הרגל במידה ולא יטופל.

המטופל מלין על כאבים בצד הפנימי של כף הרגל והקרסול, שינוי במבנה כף הרגל, נפיחות בצד הפנימי של כף הרגל וקושי בעמידה על קצות האצבעות.

בדיקות ההדמיה כוללות צילומי רנטגן, אולטרסאונד ו MRI.

טיפול:

1. טיפול שמרני:

  • תרופות נוגדות דלקת
  • פיזיותרפיה
  • מדרסים בהתאמה אישית אשר מטרתם הפחתת עומסים בצד הפנימי של כף הרגל עם הרמה של הקשת שקרסה.
  • קרסולית התומכת בצד הפנימי של כף הרגל.
  • זריקות לגיד –PRP

2. טיפול ניתוחי:

הניתוח מותאם אישית לפי דרגת החומרה של המחלה וצרכי המטופל. בשלבים הראשונים של המחלה, הניתוח כולל את ניקוי הגיד מהתגובה הדלקתית. מדובר בניתוח ייחודי המבוצע באופן זעיר פולשני (טנדוסקופיה) במהלכו מוחדרת מצלמה דרך חתכים קטנים לאורך הגיד ומבוצע ניקיונו.

ההחלמה לאחר ניתוח זה הינה קצרה והדריכה מותרת מייד לאחר הניתוח.

בשלבים מתקדמים יותר של המחלה מבוצעים ניתוחים מורכבים הכוללים העברות גידים, תיקון מנח העצמות על מנת להפחית עומס על הגיד ובמצבים כרוניים מתקדמים מתבצע לעיתים איחוי ( פיוז'ן) של עצמות כף הרגל.

לקביעת תור להתייעצות לחצו כאן

מאמרים אחרונים