טיפול PRP לפגיעות כף רגל וקרסול 

תוכן עניינים

פגיעות ופציעות באזור כף הרגל והקרסול יכולות להוביל לפגיעה באיכות החיים, בשל השפעתן על התנועה והניידות ועל יכולת התפקוד היומיומי. קו הטיפול הראשון בפגיעות אלה יהיה שמרני (לא ניתוחי) ויכלול במרבית המקרים התאמת סדים, פיזיותרפיה וטיפול תרופתי. בעבר, מקרים שלא הגיבו לטיפול השמרני הופנו לטיפול ניתוחי, אך בעשורים האחרונים פותחו טיפולים מתקדמים – הנחשבים יעילים יותר מהאופציות השמרניות, אך גם לא מצריכים חדר ניתוח. טיפולי PRP (פלזמה עשירה בטסיות) נכללים בין הטיפולים הללו, והם למעשה הזרקות הניתנות במצבים שהטיפול השמרני לא עבד והן אף יכולות למנוע צורך בטיפול ניתוחי. על טיפול prp לכף רגל וקרסול במאמר הבא.

מהו טיפול PRP?

PRP הוא טיפול ביולוגי המבוסס על מרכיבי הדם של המטופל לצורך טיפול במגוון מצבים רפואיים. מחקרים של השנים האחרונות מצביעים על כך שטיפולי PRP יעילים במיוחד לבעיות כף רגל וקרסול. כמו בכל טיפול אחר, מידת היעילות יכולה להשתנות ממטופל למטופל, אך ללא ספק מדובר בטיפול שיכול במקרים מסוימים למנוע ניתוח.

הטיפול מבוסס על חומרים המצויים בדמו של המטופל, ביניהם טסיות וגורמי גדילה המהווים חלק ממנגנון הריפוי הטבעי של הגוף, המאיצים תהליכי החלמה ומעודדים התחדשות של רקמות. במהלך טיפול PRP דגימת הדם מהמטופל עוברת תהליך מיצוי ייחודי, המוביל ליצירת תמיסה שמכילה ריכוז גבוה במיוחד של גורמי גדילה. תמיסה זו מוזרקת ישירות לאזור הפגוע ובכך תורמת להפחתת הכאבים, שיפור טווח התנועה וכתוצאה מכך גם משפרת את איכות החיים.

prp לכף רגל וקרסול

לאילו מצבים טיפול PRP יכול להתאים?

הטיפול אפקטיבי במיוחד לפגיעות כף רגל וקרסול שמעורבות בהן רקמות רכות, לרבות רצועות, גידים, סחוסים ושרירים:

  • דלקת בגיד אכילס
  • דורבן (פלנטר פצאיטיס)
  • שחיקת סחוס בקרסול/כף הרגל
  • נקע בקרסול
  • דלקת בגידים הפרונאלים
  • דלקת בגיד הטיביאליס האחורי

 

כיצד טיפול prp לכף רגל וקרסול מתבצע?

טיפול PRP כולל שלושה שלבים עיקריים:

  1. שאיבת 15 סמ״ק דם מהווריד של המטופל – הדגימה נלקחת ממש כמו בדיקת דם שגרתית.
  2. סרכוז הדם – זהו למעשה תהליך המיצוי, במהלכו דגימת הדם מוכנסת לצנטריפוגה שמפרידה את הדם למרכיביו, ומעשירה אותו בריכוז גבוה במיוחד של טסיות וגורמי גדילה.
  3. הזרקת PRP לאזור הפגוע – התמיסה שהתקבלה בתהליך הסרכוז מוזרקת באופן ישיר לאזור הפגוע.

 

יתרונות טיפול prp לכף רגל וקרסול

  • בטיחות גבוהה – בשל היותו טיפול טבעי (המופק מגופו של המטופל), שאינו מכיל חומרים זרים – ישנו סיכון נמוך לתופעות לוואי ואין סכנת דחייה של הגוף.
  • יעילות גבוהה – מאיץ את תהליך ההחלמה ומשפר את איכות החיים במהירות.
  • התאוששות מהירה – מאחר שהטיפול נעשה בהזרקות בלבד, ניתן לחזור לשגרה יחסית מהר.
  • מונע ניתוח – במקרים מסוימים טיפולי PRP יכולים להוות פתרון מונע ניתוח.

ד״ר גיל גנוט הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית, המבצע טיפולי PRP לפגיעות כף רגל וקרסול שונות. למידע נוסף על הטיפול התקשרו למספר הטלפון בתחתית העמוד.

מאמרים אחרונים