טיפול באמצעות תאי גזע לפציעות כף רגל וקרסול

תוכן עניינים

טיפול בתאי גזע הוא טיפול אורתו-ביולוגי המבוסס על חומרים ביולוגיים המופקים מגופו של המטופל. מדובר בטיפול חדשני שצובר תאוצה בשנים האחרונות, בשל יכולתו לשפר ולזרז משמעותית את תהליך ההחלמה מפציעות ספורט ובעיות אורתופדיות שונות. לכן הוא נמצא בשימוש רב בקרב ספורטאים מקצועיים, הזקוקים לטיפול יעיל שיאפשר החלמה מיטבית ומהירה לצורך חזרה לפעילות. תאי הגזע נלקחים מרקמת שומן של המטופל או ממח עצם, והוא מוזרק ישירות לאזור הפגוע.

מהם תאי גזע?

ההגדרה של תא גזע היא תא שמסוגל להפוך לתאים אחרים ויכול להתפתח לסוגים שונים של רקמות. לכן תאים אלה הם אפקטיביים במיוחד בהחלפת תאים פגועים בתאים חדשים, וחידוש רקמות. כמו כן, לתאי הגזע יכולת להאיץ תהליכי ריפוי לאחר פציעות חריפות, וגם להתניע מחדש תהליכי החלמה, במקרים של פגיעות כרוניות.

תאי גזע

למי הטיפול יכול להתאים?

אמנם תאי הגזע הם בעלי פוטנציאל להיות יעילים למגוון רחב של מצבים רפואיים, אך השימוש הרפואי העיקרי בהם הוא בתחום האורתופדיה ופציעות שריר-שלד. המשמעות היא שהטיפול בתאי גזע יכול להתאים לפגיעות ברצועות, שרירים, גידים, סחוס ועצמות. כאשר אנו מדברים על פגיעות כף רגל וקרסול, טיפול זה יכול להתאים למצבים כמו דלקת בגיד אכילס, נקעים בקרסול, שחיקת סחוס בכף רגל/קרסול, דלקת בגיד הטיביאליס האחורי, פגיעה סחוסית בעצם הטאלוס/טיביה ועוד.

כיצד מתבצע טיפול באמצעות תאי גזע?

ההליך מתבצע בחדר ניתוח על ידי אורתופד מומחה, והוא מתחיל בשאיבת דגימה של רקמת שומן מהמטופל. לרוב הדגימה נלקחת מרקמת השומן התת-עורי, מהבטן או מהירכיים. לאחר מכן, נעשה תהליך של הפרדת תאי הגזע מרקמת השומן במכשיר ייעודי ולבסוף הם מוזרקים ישירות לאזור הפגוע.

האם ישנן תופעות לוואי?

מאחר שמדובר בטיפול שבמסגרתו עושים שימוש בחומר שמופק מגופו של המטופל, ללא שימוש בחומרים זרים, טיפול באמצעות תאי גזע נחשב בטוח ועם סיכויים נמוכים במיוחד לסיבוכים. תופעות הלוואי הן זמניות וכוללות בעיקר כאב מקומי באזור המטופל בשעות/ימים שמיד לאחר הטיפול. משום שהטיפול נעשה בהזרקה בלבד, זיהומים נחשבים נדירים במיוחד.

מהם היתרונות של הטיפול?

אחד היתרונות המשמעותיים של הטיפול טמונים בכך שהוא נעשה בהזרקה, ומאפשר חזרה מהירה לשגרה היומיומית. מעבר לכך, הוא כאמור נחשב בטיחותי במיוחד, בשל העובדה שהוא מבוסס על חומר שנלקח מגופו של המטופל, כך שאין חשש לתגובה אלרגית או דחייה של הגוף.

למידע נוסף על טיפול אורתו-ביולוגי בתאי גזע לפציעות כף רגל וקרסול וקביעת פגישת ייעוץ עם ד״ר גנוט, התקשרו למספר בתחתית העמוד.

מאמרים אחרונים