דורבן בכף הרגל: שאלות נפוצות 

תוכן עניינים

פלנטר פצאיטיס (plantar fasciitis), הידוע בכינויו ״דורבן״, הוא הגורם השכיח ביותר לכאבים בכף הרגל. מעריכים כי אחד מכל עשרה אנשים באוכלוסייה הכללית יסבלו מדורבן לפחות פעם אחת במהלך החיים. במאמר זה נענה על כמה מהשאלות הנפוצות ביותר על דורבן בכף הרגל, כולל איך מזהים, כיצד המצב נגרם, האם תרופות סבתא יעילות לטיפול בבעיה ועוד.

מה זה דורבן בכף הרגל?

דורבן הוא השם שניתן לשינויים ניווניים המתרחשים ברצועה הפלנטרית, המצויה לאורך כף הרגל, ותומכת בקשת כף הרגל ובשרירים באזור. מצב זה נגרם כתוצאה מעיבוי במבנה הרצועה הפלנטרית.

איך מזהים דורבן?

אנשים רבים סבורים כי לדורבן סימנים חיצוניים, ולכן אחת השאלות הנפוצות היא ״איך נראה דורבן ברגל?״. אך למעשה, התסמינים העיקריים של דורבן בכף הרגל אינם נראים לעין. הסימנים שעשויים להצביע על דורבן כוללים בעיקר כאבים באזור העקב, בעיקר בקימה משינה. הכאבים לרוב פוחתים לאחר הצעדים הראשונים בבוקר, אך הם יכולים לחזור בזמן הליכה, לאחר עמידה ממושכת או בקימה מישיבה ממושכת. מצב זה שכיח יותר בקרב ספורטאים העוסקים בריצה ובקרב אנשים עם משקל עודף.

דורבן בכף הרגל

האם מדרסים מסייעים להפחתת הכאבים?

התאמת מדרסים יכולה בהחלט לסייע בהפחתת העומס על כף הרגל, אך לרוב ניעזר באמצעים שמרניים נוספים כדי לטפל בבעיה. אמצעים אלה כוללים, בין היתר:

  • טיפולי פיזיותרפיה (תרגילי מתיחה לכף הרגל).
  • זריקות PRP (פלזמה עשירה בטסיות, טיפול המסייע בחידוש רקמות והאצת תהליך הריפוי הטבעי של הגוף).
  • שינוי אורח חיים (מנוחה והפחתת פעילות).
  • טיפול תרופתי (נוגדי דלקת).
  • טיפול בגלי הלם (המסייע בבניית סיבי גיד חדשים ומזרז את תהליך הריפוי).

האם תרופות סבתא עוזרות לדורבן בכף הרגל?

ברחבי הרשת תמצאו שלל המלצות על תרופות סבתא לטיפול בדורבן, ביניהן זרעים שונים, צריכת כורכום, שמנים טבעיים ועוד. חשוב לדעת כי תרופות אלה לא הוכחו יעילות, ולכן חשוב לפנות לייעוץ רפואי אצל אורתופד מומחה לאבחון והתאמת טיפול. ללא קבלת טיפול מתאים, המצב עשוי להחמיר ולהשפיע רבות על איכות חייכם.

ד״ר גיל גנוט עבר השתלמות ייעודית בניתוח לטיפול בדורבן, ומבצע אותו באופן בלעדי בארץ. כמו כן, מבצע במרפאתו טיפולי PRP. לפרטים נוספים וקביעת תור התקשרו למספר בתחתית העמוד.

 

מאמרים אחרונים